Leerzame lezing van de Vrijwillige Reddingsbrigade Bergen

Donderdag 26 januari j.l. waren bijna alle EHBO-leden van de EHBO Vereniging de Verbondenheid aanwezig in het oefenlokaal. Ook waren er diverse introducees die meegekomen waren en dat maakte dat het gezellige druk was.

Deze avond was er een leerzame en interessante lezing van 2 mensen van de Reddingsbrigade uit Bergen. Zij gaven ons op een geïnspireerde wijze een inkijkje in de praktijk van hun reddingsbrigade. In het winterseizoen is het elke week oefenen en opleiden in het zwembad en in het strandseizoen bemensen zij de brigadepost op het strand.
Wat velen van ons niet wisten was dat de Reddingsbrigade ook ingezet kan worden in het duingebied wanneer daar een incident is.
Ook kregen we een duidelijke uitleg over de “gevaren van de zee” zoals muien en stromingen.
De Bergense Reddingsbrigade bestaat uit circa 60 vrijwilligers die in het strandseizoen in roosterdiensten er voor zorgen dat incidenten op een goeie manier afgehandeld worden.
Na afloop bedankte onze voorzitter de beide Reddingbrigade-leden voor de mooie lezing en bood hen een financiële gift aan.
Hierop volgde applaus van de EHBO-leden en gingen we naar buiten waar we de meegebrachte spullen (boot en terreinwagen) konden bezichtigen.

Gepubliceerd in EHBO